نان زیره،رازیانه

نان زیره

ترکیبات نان زیره ،رازیانه نایزی نان :

{آرد گندم کامل،نمک،خمیر مایه طبیعی ،مخمرطبیعی،زرد چوبه،دانه زیره ،دانه رازیانه}

زیره دانه ایی است معطر وضد نفخ که به دوصورت سیاه و سبز در طبیعت یافت می شود ،زیره استفاده شده در نان های نایزی نان زیره سبزاست.

خواص زیره سبز :این نوع زیره هم به صورت پرورشی و هم خودرو یافت می‌شود. در ایران نوعی پرورش زیره سبز وجود دارد که از اجزای اصلی پودر کاری است و برای تقویت طعم غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین در داروهای سنتی از سال‌ها قبل استفاده میشود.

_زیره سبز دارای مقادیر بالایی فیبر هستند و با کاهش اشتها و افزایش متابولیسم بدن به لاغری و کاهش وزن سریع افراد کمک می‌کنند. همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در زیره برای کاهش چربی شکم مفید است. 

_زیره سبز با تحرک غده‌های مسئول ترشح اسیدها، صفرا و آنزیم‌ها باعث هضم بهتر غذا میشود.زیره سبزبرای کمک به هضم:

_زیره سبز برای پوست :زیره سبزخواص بسیارزیادی دارد.به عنوان مثال زیره سبزباداشتن ویتامینEدیواره مویرگی درپوست راتقویت می کند.درنتیجه خاصیت ارتجاعی ورطوبت پوست بهبود می یابد.درواقع زیره سبزیک ادویه ضدپیری است.

_تقویت حافظه با زیره سبز:زیره باتحریک سیستم عصبی مرکزی باعث تقویت حافظه.بهبودعملکردمغزودرمان بیماری پارکینسون می شود.

_پیشگیری از ابتلا به دیابت با زیره سبز : زیره سبزباکاهش قندخون می تواند به جلوگیری از دیابت کمک کند.

رازیانه:

رازیانه گیاهی سبز و سفید بوده که مزه‌ی آن شبیه به شیرین‌بیان است. این دانه‌ی فوق‌العاده فواید متعددی برای درمان بیماری های مختلفی دارد.

خواص رازیانه:

_ رازیانه سلامت دستگاه گوارش رابهبود می بخشد :رازیانه دارای فیبر است و این ماده‌ی مغذی به حفظ سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند. ماهیچه‌های دستگاه گوارش به غذاهایی مانند رازیانه نیاز دارند تا نیرو و توان بیشتری به دست بیاورند و بتوانند منجر به تحریک دستگاه گوارش و بهبود فرایند هضم و دفع غذا شوند. از آنجایی که مشکلات گوارشی از جمله یبوست در بزرگسالان بسیار رایج است، شما باید این ماده‌ی غذایی را در رژیم خود قرار دهید تا از خواص رازیانه برای سلامت دستگاه گوارش بهره مند شوید.

_ رازیانه فشار خون را تنظیم می کند: رازیانه حاوی پتاسیم است. این ماده‌ی معدنی به خواص خود در خنثی کردن اثرات منفی سدیم و تنظیم میزان مایعات موجود در جریان خون شناخته می‌شود. این موضوع ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند..

_ رازیانه کم خونی را درمان می کند: رازیانه منبع خوبی از فولات است. فولات اهمیت زیادی برای ساخت گلبول قرمز دارد و شما با استفاده از خوردنی‌های گوناگونی که سرشار از فولات هستند می‌توانید جلوی مشکلاتی مانند کم‌خونی را بگیرید. این ماده همچنین یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای دوران بارداری است.

_ رازیانه به پیشگیری سرطان کمک می کند: رازیانه حاوی روغنی به نام آنتول است که با توجه به پژوهش‌ها می‌تواند به‌عنوان یک درمان طبیعی برای سرطان عمل کند و منجر به کاهش رشد سلول‌های سرطان سینه شود. پژوهش‌گران بر این باورند که آنتول التهاب را کاهش می‌دهد و جلوی شکل‌گیری سرطان را می‌گیرد. البته همچنان به پژوهش‌های بیشتری برای تعیین چگونگی این تأثیر نیاز است.

امیدوارم با میل نمودن این نان خوشمزه و مقوی از خواص آن بهره مند شوید.